2019 lapkričio 15 d., penktadienis
 
Žiūrėkite naujausią laidą BTV tinklapyje
Laida rodoma
BTV
Šeštadieniais
8:45
 
 

Sveikatos aktualijos

Kovo 22-oji - Pasaulinė vandens diena

Vanduo yra būtinas žmogaus organizmui, nes be vandens žmogus sunkiai išgyventų savaitę. Nors atrodo, jog gauti vandens mums nėra sunku, tačiau turime rinktis švarų, kokybišką vandenį.

Apie 70% žmogaus sudaro vanduo. Vanduo svarbus kraujo gamybai, maisto virškinimui ir pasisavinimui,  organizmo šilumos balanso palaikymui, medžiagų apykaitos produktų pašalinimui ir t.t. Fiziologiniams procesams palaikyti būtina nuolat atstatyti iš organizmo pašalintą vandens kiekį. Organizme sumažėjus vandens 1-2 procentais jaučiamas troškulys, netekus 5 proc. vandens, aptemsta sąmonė, o netekus 12-20 proc. organizmas žūva.

Norint palaikyti gerą savijautą, žmogui kasdien reikia išgerti 2–3 litrus vandens. Labai svarbu, kad jis būtų švarus ir grynas. Vartojant  mikrobiologiškai užterštą vandenį galima susirgti infekcinėmis ligomis.

Geriamasis vanduo sveikas vartoti ir švarus yra tuomet, kai jame nėra mikroorganizmų, parazitų ir medžiagų, galinčių kelti pavojų žmonių sveikatai. Vandenyje yra daug įvairių ištirpusių mineralinių druskų, kurių sudėtyje yra kalcio, magnio, natrio, kalio, chloridų, sulfatų, rūgščiųjų karbonatų ir kt. Šių medžiagų kiekis priklauso nuo hidrogeologinių vandens formavimosi sąlygų. Vandenyje taip pat yra biologiškai aktyvių mikroelementų, vadinamų būtinaisiais elementais – fluoro, mangano, geležies, jodo, cinko, vario ir kt. Be šių gamtinės kilmės medžiagų vandenyje gali būti teršalų – pesticidų, sunkiųjų metalų, naftos produktų ir kt. – bei specialiai vandenį ruošiant pridėtų medžiagų (pvz., dezinfektantų). Visa tai, beje, apsprendžia ir vandens juslines savybes: skonį, kvapą, spalvą.

Kokybiškas vanduo yra skaidrus, bespalvis, neturintis specifinio skonio bei kvapo. Kiekvienas žmogus turi žinoti, kokį vandenį geria – juk nuo to tiesiogiai priklauso jo sveikata.  Vartojant užterštą vandenį, galima susirgti įvairiomis ligomis, kurių sunkumas priklauso nuo žmogaus amžiaus, bendros sveikatos būklės, higieninių gyvenimo sąlygų.

Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė J. Kapočiūnienė pataria, kokį vandenį gerti, kad geriausiai numalšintumėte troškulį ir išliktumėte sveiki:

  • Geriausiai troškulį malšina silpnos mineralizacijos vanduo. Jį galima gerti net labai dideliais kiekiais, visiškai nekenkiant sveikatai. Jis nekaloringas ir nesukelia alergijos. Vartodami natūralų geriamąjį vandenį, aprūpinsite organizmą reikiamu skysčių ir mineralinių medžiagų kiekiu.
  • Nerekomenduojama gerti daug stipriai mineralizuoto vandens, nes jame esantys mineralai - tai druskos, kurių pertekliaus organizmas neįsisavina, taigi, jos nusėda ir kaupiasi. Jeigu vandens trūkumą kompensuotume gerdami tik tokį vandenį, sukauptume nemažai druskų.
  • Angliarūgštės prisotintas vanduo maloniau numalšina troškulį, tačiau sukelia skrandžio rūgštingumą.
  • Nerekomenduojama gerti saldžių gazuotų gėrimų, nes juose yra įvairiausi cheminiai priedai, suteikiantys šiems gėrimams spalvą ir skonį, ir didelis kiekis cukraus. Išgėrus tokio skysčio, jo norisi dar ir dar. Malšindami troškulį šiais gėrimais, neatgausime druskų, kurių netenkame prakaituodami.

KVSB inf.

 
 
© UAB Sveikatos ABC   Reklama
Dizaino sprendimas: Deform
Techninis sprendimas: PGS
“Sveikatos ABC”
Redakcijos adresas:
Inovacijų g. 4, LEZ, Kauno raj.
Tel. (8 37) 328008
Faks. (8 37) 338487
redaktore@sveikatosabc.lt